Outsourcing
Zabezpečovanie určitého okruhu podporných služieb externým dodávateľom, ktoré sú potrebné pre chod podniku, ale nie sú priamou súčasťou jeho výrobného procesu, či poskytovaných služieb.
Outsourcing prináša klientom aj tieto výhody:
1. Prevzatie zodpovednosti - dodávateľ za služby, ktoré realizuje, poskytuje profesionálnu záruku ich kvality. Ak sú tieto služby zabezpečované vlastnými silami zákazníka, nesie on sám riziko strát a škôd, ktoré môžu byť ešte pravdepodobnejšie v dôsledku nižšej profesionálnej úrovne, príp. motivácie jeho zamestnancov.
2. Vysoká profesionálna úroveň - dodávateľ, ktorého nosným produktom je poskytovanie podporných služieb, má s týmto väčšie skúsenosti, širší nadhľad a dostatok know-how získaný v rôznych podnikoch svojich odberateľov. Dodávateľ môže lepšie udržiavať vysokú odbornú úroveň znalostí svojich zamestnancov a zabezpečiť výmenu nových informácii a skúseností pomocou komplexných tímových vzdelávacích programov pre svojich špecialistov a vytvorením vhodného prostredia s väčšou koncentráciou týchto špecialistov.
3. Okamžité prispôsobenie meniacim sa podmienkam - v prípade zmeny potrieb podniku v oblasti podporných služieb môže externý dodávateľ pružnejšie reagovať a poskytovať služby zodpovedajúce okamžitým potrebám podniku. Oproti tomu sú organizačné zmeny v rámci podniku s týmto súvisiace značne zložitejšie (napr. pribratie značného počtu zamestnancov pre krátkodobé akcie, prepúšťanie nadbytočných zamestnancov, ich rekvalifikácia, atď.). Externý dodávateľ však presúva svoje zdroje medzi podnikmi tam, kde sú potrebné.
4. Nižšie náklady - poskytovanie podporných služieb súčasne pre podniky viacerých odberateľov vedie k znižovaniu pevných nákladov a investícii nutných na udržanie vysokej profesionálnej úrovne.